Nu kan din virksomhed bruge MobilePay som betalingsterminal
Mindre erhvervsdrivende behøver nu kun en telefon som betalingsterminal.
Det skriver MobilePay i en pressemeddelelse.
Baggrunden er en relancering af den mest udbredte og populære MobilePay-erhvervsløsning, MobilePay Business, som samtidig er omdøbt til MobilePay MyShop og nylanceret i Finland og Norge.
I den nye løsning skal kunden blot åbne MobilePay-appen og holde telefonen tæt ved butiksekspedientens telefon. Ekspedienten indtaster beløbet i MyShop-appen og sender det med hjælp fra Bluetooth til kunden, som derpå swiper godkendt.
- Løsningen gør det endnu nemmere at modtage mobilbetalinger fra 3,6 millioner MobilePay-brugere. Og vi stopper ikke her. Løsningen vil også senere inkludere lynbetaling fra låst skærm, hvor kunden end ikke behøver åbne telefonen, siger Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay.
MyShop rummer en række andre forbedringer, som bl.a. betyder, at erhvervskunden nu ikke behøver et mobilnummer for at komme i gang og kan have sin private MobilePay og MyShop på samme telefon.
Desuden er det blevet markant lettere at blive ny erhvervskunde.
- Vi har stærkt forbedret og forenklet vores proces for at oprette nye erhvervskunder. På et tidspunkt var vi ved at drukne i vores egen succes efter partnerbankernes tilslutning, som år til dato har bidraget til yderligere 270.000 privatkunder og 17.000 erhvervskunder. Nu har vi imidlertid fået nedbragt ventetiden og afviklet køen. Senere på året vil vi begynde at konvertere eksisterende MobilePay Business-kunder til MyShop, siger Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay.
MyShop er målrettet mindre fysiske butikker og foreninger og må ikke forveksles med betalingsterminal-løsninger til lidt større virksomheder eller kæder.
Appen ligner den private MobilePay app, men løsningen er udbygget med en række funktioner samt et online administrationsunivers, som matcher især mindre virksomheders behov.